www.friendsofenisa.eu
Η νέα Μάχη της Κρήτης

Η Ευρώπολις υπενθυμίζει ότι η Μάχη της Κρήτης, ήταν πρώτα και πάνω από όλα, η μάχη για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια των Κρητικών, των Ελλήνων, των Ευρωπαίων και ολων των Ανθρώπων.Μια από τις σύγχρονες Μάχες της Κρήτης, είναι πρώτα από όλα και πάνω από όλα, η μάχη για το δικαίωμα της Ευρωπαϊκής Νησιωτικής Ευρώπης,να έχει τα ίδια δικαιώματα με την Ηπειρωτική Ευρώπη. Οπως το να φιλοξενεί ένα ΕυρωπαΪκό Οργανισμό, τον ΕΝΙΣΑ, όπως φιλοξενεί τους άλλους 26 η Ηπειρωτική Ευρώπη. Είναι μια μάχη για την αξιοπρέπεια του Ευρωπαίου πολίτη, δηλ. για μια Ευρώπη της συνοχής, της ισόρροπης ανάπτυξης, του αμοιβαίου σεβασμού, του αμοιβαίου συμφέροντος και της αλληλεγγύνης.
 

 

Κεντρική arrow ΒΙΚΕΛΑΙΑ Βικέλειος Μορφωτική Εταιρία arrow Η ΒΙΚΕΛΑΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ. Νίκος Γιανναδάκης 25.2.1998
Η ΒΙΚΕΛΑΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ. Νίκος Γιανναδάκης 25.2.1998 E-mail
25.05.07

ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ 25.2.1998

Η Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη του Ηρακλείου

H πόλη του Ηρακλείου έχει μια μακρά και πλούσια παράδοση στην ελληνική ιστορία των γραμμάτων και των τεχνών. Και η επισήμανση αυτή δεν αφορά στα προιστορικά ούτε στα κλασικά χρόνια, αλλά μόνο στην μεσαιωνικη και στη νεώτερη περίοδο. Πολύ υψηλές "στιγμές" αυτής της παράδοσης ειναι η Ζωγραφική των Εικόνων της Κρητικής Σχολής, η ποίηση του "Ερωτοκριτου" και τ ου Κρητικού Θεάτρου, και τα βαθύτατης μυστικής πνοής έργα του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. Ωστόσο, η παράδοση της πόλης του Ηρακλείου στα Γράμματα και τις Τέχνες δεν ειναι μια παράδοση νεκρή, ούτε, πολύ περισσότερο, ξένη ή "εχθρική" στους άμεσους κληρονόμους της. Σε όλη τη διάρκεια αυτου του αιώνα, που είναι και ο αιώνας της πραγματικής ελευθερίας αυτής της πόλης ύστερα από πολλούς αιώνες ανελευθερίας, τα Γράμματα και οι Τέχνες άρχισαν, με ολοένα και ταχύτερο ρυθμό, να διανύουν ξανά μιαν ανοδική πορεία - μια πορεία, της οποίας κυριότεροι "σταθμοί" είναι δυνατόν να θεωρηθούν, μεταξύ άλλων, η οργάνωση και η λειτουργία του Αρχαιολογικού Μουσείου, η σύσταση της Εταιρίας Κρητικών Ιστορικών Μελετών και (μέσω αυτής) η συγκρότηση του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης και η θέσπιση των Κρητολογικών Συνεδρίων, η ίδρυση και η (βάσει υψηλών διδακτικών προδιαγραφών) λειτουργία των πανεπιστημιακών Σχολών Ηρακλείου και Ρεθύμνου και, τέλος, η συγκρότηση και λειτουργία του ιδρύματος Τεχνολογίας και Ερευνας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η αναβάθμιση και η πολύπλευρη ανάπτυξη, ιδίως κατά την τελευταία δεκαπενταετία, της "Β.Δ.Β." - ένα πολιτιστικό μόρφωμα που προ πολλού και κατά πολύ έχει ξεφύγει από την "πεπατημένη οδό", σχεδιάζοντας ή / και αναλαμβάνοντας πολλές άλλες, μη τυπικές για μια παραδοσιακή ελληνική βιβλιοθήκη, πολιτιστικές δραστηριότητες, όπως λ.χ., στην περιοχή των εκδόσεων, στην διοργάνωση μεγάλων επιστημονικων και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων και στη συστηματική συγκέντρωση και έρευνα του σχετικού με την προαγωγή της ιστορικής αυτοσυνειδησίας αρχειακου υλικου.

Ας έλθουμε τώρα στην παρουσίαση του ιστορικού πλαισίου - εκείνου που αφορά στην ίδρυση και την εξέλιξη της "Β.Δ.Β.". Υπάρχει, πρώτα ένα ερώτημα: γιατί ο λόγιος και κοσμοπολίτης Βικελας αποφάσισε να αφήσει την πλουσιότατη και πολυτιμότατη βιβλιοθήκη του στον Δήμο Ηρακλείου και δεν την χάρισε ούτε στη γενέτειρά του, την Ερμουπολη, ούτε στην πόλη της απώτερης καταγωγής του, την Βέρροια; Οι αρχαιολογικές ανασκαφές στα τέλη του προηγουμενουκαι στις αρχές του αιώνα μας αποκαλύπτουν τον Μινωικό Πολιτισμό. Η ανθρωπότητα στρέφει πάνω του το βλέμμα της με θαυμασμό. Ο Βικέλας προβλέπει τις επισκέψεις των ξένων. Η βιβλιοθήκη είναι μια απαραίτητη, και για την δημιουργία τ ης δωρίζει την ανεκτίμητη συλλογή βιβλίων του στο Δήμο Ηρακλείου. Βέβαια, προυπήρξαν προσπάθειες για την δημιουργία βιβλιοθήκης στην πόλη του Ηρακλείου όπως και η πρώτη Δημόσια Βιβλιοθήκη το 1863, του Φιλεκπαιδευτικού Συλλόγου το 1879 και του Γυμνασίου Ηρακλείου το 1882. Ο,τι απέμεινε από αυτές τις προσπάθειες μετά την τουρκική λαίλαπα παραδόθηκε στην νεοσύστατη "Β.Δ.Β.". Η πρώτη εγκατάσταση της βιβλιοθήκης έγινε στα ισόγεια δωμάτια του κτηρίου του Νομαρχιακού Καταστήματος, που βρισκόταν τότε στη μέση του σημερινού Πάρκου Θεοτοκόπουλου, στη θέση όπου ήταν κατά τη Βενετοκρατία το Palazzo del Generale. Αλλά, όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Αριστείδης Στεργιάδης, "τα παραχωρηθέντα δωμάτια είναι ανήλια και υγρά και ήρξατο να είναι καταφανής η εκ της υγρασίας βλάβη τ ων βιβλίων". Υστερα από διαφορες περιπέτειες, το 1932, η "Β.Δ.Β.", βρίσκεται εγκατεστημένη στους ισόγειους χώρους του νεόδμητου τότε κτηρίου "Αχτάρικα". Το 1947, επί εφορείας Στέργιου Σπανάκη, την μετέφεραν στον α' όροφο του εν λόγω κτηρίου, όπου έκτοτε στεγάστηκε επί σαράντα έτη (μέχρι το 1987): τότε αποφασίστηκε από τον Δήμο Ηρακλείου η παραχώρηση σε αυτήν όλων των ανωγείων χώρων, έτσι ώστε να καλυφθουν οι ανάγκες οι δημιουργηθείσες από την ίδρυση και την λειτουργία των νέων τμημάτων της. Μετά την πρώτη, δύσκολη, και περιπετειώδη, περίοδο, η "Β.Δ.Β", στις αρχές της δεκαετίας του '80, φθάνει σε μια κρίσιμη καμπή, από την οποία, σταδιακά, "εκτρέφεται" προς την κατεύθυνση όχι πια μόνον των βημάτων μιας τυπικής παραδοσιακής βιβλιοθήκης αλλά και προς την δύσβατη περιοχή της παραγωγής ενός πολύμορφη πολιτιστικού έργου. Τα βασικά, τώρα, στοιχεία του έργου που έχει επιτελεσθεί στην και από την "Β.Δ.Β." κατά τη δεκαπενταετία 1983 - 1998 είναι τα εξής: 1. Οργανώνεται η Βιβλιοθήκη σε διάφορα αυτόνομα τμήματα με καθορισμένο περιεχόμενο και δραστηριότητες. Με βάση δε αυτή την κατανομή συντελείται στην διάρκεια του χρόνου η οργάνωση και λειτουργία του κάθε τμήματος, ο εμπλουτισμός του και η εν ροή πραγμάτωση των σχεδιασμών του, ανάλογα με τις δυνατότητες που δημιουργούνται αλλά και τις ανάγκες των γενικότερων δραστηριοτήτων της "Β.Δ.Β." όπου συμμετέχει. Επειδή η περιγραφή της δουλειάς που γινονταν και γίνεται σε κάθε τμήμα όπως και τα αποτελέσματά της δεν είναι δυνατόν να παρουσιασθούν, θα παραθέσουμε μόνο το αντικείμενο ενασχόλησης του κα΄θε εν λειτουργία τμήματος: Α. Τμήμα μη δανειζομένων βιβλίων: Περιλαμβάνει τα παλαιά βιβλία και αυτά που δεν κυκλοφορούν στο εμπόριο, όπως και όλες τις μεγάλες δωρεές, Βικέλα, Σεφέρη, Αυγέρτη. Ο επισκέπτης μπορεί να τα διαβάσει μόνο στο Αναγνωστήριο της Βιβλιοθήκης. Πραγματοποιείται προοδευτική η σύνταξη της "Κρητολογικής Βιβλιογραφίας", η οποία αριθμεί ήδη 20.000 περίπου βιβλιογραφικά δελτία. Β. Τμήμα Εφημερίδων και Περιοδικών: Περιλαμβάνει εφημερίδες και περιοδικά από τον προηγούμενο αιώνα μέχρι σήμερα. Εμπλουτισμός από παλαιό υλικό και συνεχής ενημέρωση του από τον καθημερινό Τύπο. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να μελετήσει στο αναγνωστήριο του τμήματος. Γ. Τμήμα Αρχείων: Σε αυτό στεγάζονται όλα τα αρχεία και αρχειακές συλλογές, που υπήρχαν στη βιβλιοθήκη και αποκτήθηκαν τα τελευταία χρόνια. Οι ανάγκες της συλλογής, αγοράς και αξιολόγησης αρχειακού υλικού μεγάλες. Οι ερευνητές μελετούν στο αναγνωστήριο του τμήματος με τη βοήθεια των υπαλλήλων του. Δ. Τμήμα Δανειζομένων βιβλίων: Οι επισκέπτες μπορούν να δανειστούν βιβλία του τμήματος και να τα επιστρέψουν μετά την ανάγνωσή τους. Το τμήμα εμπλουτίζεται από τις τρέχουσες κυρίως εκδόσεις. Στο τμήμα αυτό υπάγεται και το Παιδικό - Δανειστικό όπως και η Δανειστική Κασετοθήκη των Τυφλών. Ε. Τμήμα Οπτικοακουστικών Μέσων: Αρχειοσυλλεκτικός ο χαρακτήρας του σε οπτικό και ακουστικό υλικό, με παράλληλη εξυπηρέτηση όλων των εκδηλώσεων της Βικελαίας σε ηλεκτρονικά - οπτικοακουστικά μέσα. Στο πλαίσιο του Τμήματος Οπτικοακουστικών Μέσων, ιδρύεται και επί οκταετίαν λειτουργεί η "Κινηματογραφική λέσχη" (σε συνεργασία με στελέχη της παλαιάς Κινηματογραφικής Λέσχης Ηρακλείου). ΣΤ. Τμήμα Μικροφωτογράφισης: Γίνεται προσπάθεια όλο το σπάνιο υλικό της "Β.Δ.Β." να μικροφωτογραφίζεται για λόγους προφύλαξης του πρωτοτυπου. Γίνονται φυσικά και λήψεις από σ πάνιο υλικό που δεν ανήκει στην βιβλιοθήκη όταν της διατεθεί. Ζ. Στο επιστέγασμα των τμημάτων και των δραστηριοτήτων τους, η Εφορεία της "Β.Δ.Β.". Από αυτήν εκπορεύονται και οι ιδιαίτερες δραστηριότητες αυτού του ιδρύματος. Η. Βεβαίως, αυτό που θα ήταν εντελώς άδικο να παραληφθεί είναι η ξεχωριστή δραστηριότητα που έχει επιδείξει η "Β.Δ.Β." εκτός των Παν/μιακών Εκδόσεων Κρήτης και του Ελληνικού Ινστιτούτου Βενετίας κατά την τελευταία δεκαπενταετία στον τομέα των εκδόσεων, στο πλαίσιο αυτής της δραστηριότητας έχουν συνεργαστεί με την "Β.Δ.Β." τουλάχιστον τρεις εκατοντάδες, συνήθως διαπρεπείς, φιλόλογοι, ιστορικοί και λογοτέχνες, και έτσι έχει προσφερθεί στο αναγνωστικό κοινό ένα μεγάλο σύνολο βιβλίων ποιότητος, κάτι που δεν συμβαίνει με καμία βιβλιοθήκη, - ούτε του κέντρου ούτε της περιφέρειας. Λόγω του περιορισμένου του χώρου, θα περιοριστούμε εδώ στην παράθεση ενός μικρού αριθμού χαρακτηριστικων τίτλων από το σύνολο των 110 περίπου εκδόσεων της "Β.Δ.Β.": α) Τα δύο πολύ γνωστά περιοδικά "Παλίμψηστον" (16 τεύχη) και "Μολυβδοκοντυλοπελεκητής" (τα δύο τελευταία τεύχη, β), το βιβλίο της Μαρίνας Λαμπράκη - Πλάκα "Περί Ζωγραφικής" γ) το μεγάλο χειρόγραφο με έγχρωμους χάρτες της Κρήτης του Φραντσέσκο Βασιλακάτα με τίτλο "Το Βασίλειον της Κρήτης" (συνέκδοση με τις εκδόσεις Μικρός Ναυτίλος και τον σύνδεσμο ΤΕΔΚ Κρήτης) δ) τα πέντε λευκώματα με έργα Ηρακλειωτών ζωγράφων, ε) την σειρά "Κείμενα Ελληνικά", όπου έχουν εκδοθεί ήδη επτά έργα της Αρχαιοελληνικής Γραμματείας, στ) το κατόρθωμα του Ν. Σταυρινίδη"Μεταφράσεις Τουρκικών Ιστορικών Εγγράφων" σε πέντε τόμους, ζ) το βιβλίο Νικολάου Ν. Παναγιωτάκη "Ο ποιητής του Ερωτόκριτουκαι άλλα Βενετοκρητικά Μελετήματα", η) τηνέκδοση της "Γυναίκας της Ζάκυθος" του Διονυσίου Σολωμού από την Ε. Τσαντσάνογλου, θ) το μελέτημα του Στέφανου Γοντικάκη "Η παιδεία στην Κρήτη" (1878-1889), ι) τον τιμητικό τόμο για τον Ζήσιμο Λορεντζάτο "Αντί Χρυσέων" ια) το βιβλίο του Πωλ Φορ "Ιερά Σπηλαια της Κρήτης", και τέλος η "Β.Δ.Β." επιμελήθηκε την έκδοση του δίτομου έργου "Κρήτη: Ιστορία και Πολιτισμός", καθώς και το έργο του Ρόμπερτ Πάσλευ "ταξίδια στην Κρήτη" και τα δύο για λογαριασμό του Συνδέσμου ΤΕΔΚ Κρήτης. 2. Αναλαμβάνεται διοργανώση (σε συνεργασία με το "Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τραπέζης" της "Εκθεσης Ενθυμημάτων από τον Βίο και την Δημιουργία του Π. Πρεβελάκη", η διοργάνωση (σε συνεργασία με το Μορφωτικό Τμήμα της Ισπανικής Πρεσβείας στην Αθήνα) της "Εκθεσης Εργων της Ισπανικής Χαρακτικής" η διοργάνωση της "Εκθεσης για τα 100 χρόνια της Ιταλικής Αρχαιολογικής Σχολής", η διοργάνωση της "Εκθεσης Ενθυμημάτων του Μακεδονικού Αγώνα", η διοργανωση της "Εκθεσης του Φωτογραφικού Αρχείου του Γκιουζέπε Γκερόλα και Αλεσάντρο Κουρούνι", η διοργάνωση της "Εκθεσης για τα 100 χρόνια της Αγγλικής Αρχαιολογικής Σχολής" και η διοργάνωση της "Εκθεσης Παλαιών Σχεδίων Οικιών της πόλεως του Ηρακλείου" με τίτλο "Από τα παρελθόντα έτη...". Πραγματοποιείται η διοργάνωση (με την επιστημονική ευθύνη του καθηγητή Ν. Χατζηνικολάου και με τη συνεργασία της ιστορικού της τέχνης Ε. Φουντουλάκη) της "Εκθεσης για τα 450 χρόνια από τη γέννηση του Δ. Θεοτοκόπουλου" και του σχετικού με την τέχνη του μεγάλου κρητικού ζωγράφου "Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου" 1990) - διοργάνωση που ήταν πανελλήνιας σημασίας και απήχησηςκαι που υπηρέτησε ουσιαστικά την υπόθεση της προαγωγής της τοπικής πολτισμικής αυτογνωσίας. Πραγματοποιείται η διοργάνωση (με την επιστημονική ευθύνη του Εφόρου Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Κρήτης Μ. Μπορμπουδάκη) πρώτα στο Ηράκλειο και, εν συνεχεια, η μεταφορά στην Εθνική Πινακοθήκη των Αθηνών, της "Εκθεσης των Εικόνων της Κρητικής Σχολής" και του σχετικού με αυτές "Διεθνούς Επιστημονικού Συμποσίου". Προετοιμάζει την έκθεση "Από τα πορτραίτα του Φαγιούμ στις Απαρχές της Τεχνης των Βυζαντινών Εικόνων" και συναφές διεθνές συμπόσιο. Μια έκθεση που μαζί με τις δύο προηγούμενες του Θεοτοκόπουλου και των Εικόνων της Κρητικής Σχολής οριοθετούν την πορεία της ζωγραφικής από την όψιμη αρχαιότητα μέχρι την Αναγέννηση. 3. Η "Β.Δ.Β." επιφορτίζεται να συνδράμει στην επιμέλεια της αναπαλαίωσης και στη ρύθμιση της λειτουργίας της οικίας "Χρονάκη". Την "Οικία Χρονάκη" ύστερα από σχετική πρόταση του σκηνογράφου Γιώργου Ανεμογιάννη κοσμεί, πρώτα - πρώτα, ένα σύνολο παλαιών, ανατολικής προέλευσης, επίπλων. Τα περισσότερα από τα έπιπλα αυτά είναι τοποθετημένα στον όροφο. Στους τοίχους του κτηρίου έχουν αναρτηθεί, προερχομενοι από την "Β.Δ.Β." πίνακες του ηρακλειώτη ζωγράφου Ευ. Μαρκογιαννάκη και είκοσι περίπου χάρτες και γκραβούρες του 17ου και 18ου αιώνα. Επίσης, σε δύο προθήκες, που είναι τοποθετημένες στο προ του χαμάμ δωμάτιο του ορόφου, εκτίθεται μια μικρή συλλογή παλαιών ταχυδρομικών δελταρίων (καρτ ποστάλ) με φωτογραφίες του Μπεχαεντίν (κυρίως) και θέματα από τη ζωή του Ηρακλείου όπως αυτή ήταν στις πρώτες δεκαετίες του αιώνα μας (δωρεά Γεωργίου Γρατσέα). Ακόμα, σε ιδιαίτερο χώρο της "Οικίας Χρονάκη" στεγάζεται ένα πλήρες αντίγραφο των αντικειμένων στην "Β.Β" Ιεροδικαστικών Κωδίκων του "Τουρκικού Αρχείου Ηρακλείου" των οποίων τα έγγραφα καλύπτουν το χρονικό διάστημα δυόμισι περίπου αιώνων - από το 1647 έως το 1870 περίπου. Τέλος, στον παράπλευρο του κτηρίου ιδιαίτερο (σχεδόν αυτοτελή) χώρο, είναι τακτοποιημένο το προσφάτως αποκτηθέν Τυπογραφείο "Κείμενα'. Στα πλαίσια των ίδιων αυτών δραστηριοτήτων αναλαμβάνει την οργάνωση της Δημοτικής Πινακοθήκης και του Μουσείου Εθνικής Αντίστασης.

Εδώ όμως, η ενδεικτική παράθεση αυτών που έχουν γίνει επιβάλλεται να πάρει τέλος. Εξάλλου, οι κάθε είδους απολογισμοί ενδέχεται να έχουν ένα νόημα από τη στιγμή που γίνονται όχι για να "κλείσουν" αλλά για να "ανοίξουν" κάποιο κεφάλαιο σε μιαν ιστορία. Αυτό ελπίζουμε ότι συμβαίνει και τώρα.Ομως, ο οποιοσδήποτε απολογισμός δύσκολα αποκαλύπτει την α θέατη πλευρά της πραγμάτωσης ενός προγράμματος, η οποία μένει κρυμμένη. Εκεί τα πράγματα είναι συνήθως χρωματισμένα με ένα όχι και τόσο ευχάριστο φως. Γιατί από τον όποιο σχεδιασμό μέχρι την εκτέλεση ο δρόμος ποτέ δεν είναι στρωμένος με άνθη. Και ο δρόμος αυτός κουράζει ή φθείρει εκείνους που είναι υποχρεωμένοι να τον διανύουν, είτε σώζονται είτε όχι τα αποτελέσματα τα επιθυμητά. Εν τούτοις, κάποιες άλλες σκέψεις αναδύονται δικαιωματικά στο νου. Και αυτές συμπυκνώνονται στη διαπίστωση ότι η "Β.Δ.Β." έρχεται ακέραιη μέσα από μια διαδρομή περίπλοκη και στο ότι ό,τι πνευματικό απλαμβάνουμε από αυτήν οφείλεται κυρίως σε τούτη ή την άλλη μορφή πίστης: στην πίστη του πρώτου δωρητού της, του Δημητρίου Βικέλα για τις προοοπτικές ανάπτυξης αυτής της πόλης μέσω της γνώσης,σ την πίστη των παλαιότερων υπευθυνων της (του Γ. Οικονομίδη,του Στεργίου Σπανάκη και του Νικολάου Σταυρινίδη) και των όσων άλλων συνέβαλαν με τη φιλία, το ενδιαφέρον τους και τη διαρκή παρουσία τους (Μ. Παρλαμάς, Ν. Παναγιωτάκης, Α. Σαββίδης, Θ και Μ. Δετοράκης) καθώς και άλλων ιδρυμάτων για τη συνεργασία τους, για την προτεραιότητα του καθήκοντος της διαφύλαξής της, στην πίστη των πολιτών της πόλεως του Ηρακλείου για την σημασία της στην ζωή τους και, τέλος, στην πίστη τόσον της παλαιάς όσον και της νέας Δημοτικής Αρχής για την δυνατότητα μετεξέλιξής της σε ένα πρότυπο "κέντρο Γραμμάτων" - ένα "Κέντρο Γραμμάτων" στην κατεύθυνση που το είχε οραματιστεί, στα 1938, ο μάρτυς δήμαρχος Μηνάς Γεωργιάδης.

Καταλήγοντας, και πέρα από τις σκέψεις τις μελαγχολικές και αυτούς ή τους άλλους σχεδιασμούς, - στους οποίους θα πρέπει να προστεθεί η επιδίωξη απόκτησης νέων τεχνολογιών για την βελτίωση της λειτουργικότητάς της, συνεργαζόμενη στενά με το Πανεπιστήμιο Κρήτης στο πρόγραμμα "ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ" και με το Ιδρυμα Τεχνολογίας της Ερευνας στο πρόγραμμα "ΑΡΧΟΝ" με τη συνδρομή της Περιφέρειας Κρήτης - θα πρέπει ακόμα να ειπωθούν εδώ δύο λόγια γι αυτή τούτη τη συμμετοχή στην ολη "περιπέτεια" της ανάπτυξής της "Β.Δ.Β." των ανθρώπων που την υπηρετούν σήμερα. Η συμμετοχής τους, λοιπόν, αυτή κινήθηκε πάντοτε μέσα στο πλαίσιο των προσωπικών τους περί καθήκοντος αντιλήψεων. Ως εκ τούτου, ακόμα και όταν αξιολογείται σε σύγκριση με τις ισχύουσες τυπικές τους υποχρεώσεις, ποτέ δεν μπορεί να θεωρηθεί ότισυνιστά κατι το εξαιρετικό. Η συμμετοχή τους, επίσης, στην διαμόρφωση αυτού που θεωρείται ως εντελώς ιδιαίτερο στοιχείο στην τωρινή φυσιογνωμία της "Β.Δ.Β." συντελέσθηκε με πλήρη συνείδηση του γεγονότος ότι αυτοί υπηρετούσαν την "Β.Δ.Β." και τις ανθρωπιστικές σπουδές όχι ως ειδικοί "επιστημονες" αλλά ως απλοί "εργάτες".

 

Τελευταία ανανέωση ( 25.05.07 )
 
< Προηγ.   Επόμ. >

Μενού
Κεντρική
Ευρώπολις γιατί;
Κρήτη-Ευρώπη
Μίκης Θεοδωράκης
ENISA
50 Χρόνια Ευρώπης
Εκπομπή Αφανείς Ήρωες
Λουξεμβούργο
Κρήτη
Ηράκλειο
ΒΙΚΕΛΑΙΑ Βικέλειος Μορφωτική Εταιρία
Αντισταθείτε
Πρωτοβουλίες
Συνεντεύξεις-Αρθρογραφία-Δημοσιεύματα
Ειδήσεις και νέα
Χρήσιμες ειδήσεις και πληροφορίες
Τρίτη Ηλικία
Sitemap
Σύνδεσμοι
Επικοινωνία
Αναζήτηση
Εγγραφή στο Newsletter
 
Τελευταίες ειδήσεις
Δημοφιλή Άρθρα
Ψηφοφορίες
Η άποψή σας για την εκπομπή
 


© europolis 2005